Sunday, March 27, 2016

ရခိုင့္ႏိုင္ငံေရး...

(ဒီတစ္ပတ္ထုတ္ ရခိုင့္အသံဂ်ာနယ္က ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ေဆာင္းပါးေလးပါ.)

        ရခိုင့္ပုတ္သင္ညိဳမ်ားနဲ႕ ႏွစ္ေပါင္း ၂၃၀ သက္တန္းရင့္ ပံုျပင္မ်ား
    -------------------------------------------------------------------------------------------
                                    ရကၡ
                                    ......
ဥပမာစကားပံုေတြထူေျပာလွတဲ့ စာေရးသူတို႕နိုင္ငံနဲ႕ လူမ်ိဳးေတြမွာ တစ္စံုတစ္ခုအေၾကာင္းဆိုရင္ ခိုင္းႏွိုင္းျပ စရာ ဥပမာစကားပံုေတြက မ်ားျပားလွေပရဲ့ ။ စကားေျပာေကာင္းျပီး အလုပ္မျဖစ္တဲ့သူကို ပံုေျပာေကာင္းသူ ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြေပးလြန္းတဲ့သူကိုေတာ့ တစ္ေထာင့္တစ္ညပံုေျပာေကာင္းသူ စသျဖင့္ ဥပမာေပးခိုင္းႏွိုင္းၾက တာမ်ိဳးေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္… ပံုေျပာေကာင္းသူေတြရဲ့ အာေဘာ္ေတြထဲ အလိုက္သင့္စီးေမွ်ာေနၾကသူေတြကိုေတာ့ ဘယ္လို ဥပမာမ်ိဳးေပးျပီးခိုင္းႏွိုင္းရမလဲလို႕ စာေရးသူက ေတြးမိေနတယ္ ။ ပံုျပင္ေတြထဲက နိုးထဖို႕ ေမ့ေနတဲ့သူ (ဒါမွမဟုတ္) ပံုျပင္ နားေထာင္ေကာင္းၾကသူမ်ားလို႕ပဲ ေခၚရမလား ။ သို႕ေလာ..သို႕ေလာ ေပါ့  ။
                                                            ( တစ္ )
                 ရခိုင္ျပည္ၾကီးအခ်ဳပ္အျခာက်ဆံုးခဲ့တာ လာမယ့္ ဒီဇင္ဘာလထဲဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၃၀ တိုင္ခဲ့ ပါျပီ။ ၁၇၈၄ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလထဲမွာ ဘိုးေတာ္ဗဒံုမင္းရဲ့ သက္ဦးဆံပိုင္ ပေဒသရာဇ္အာဏာရွင္စနစ္လက္ေအာက္ကို က်ေရာက္ခဲ့ရတာကအစ ခုခ်ိန္တိုင္ ရခိုင္ျပည္နဲ႕ ရခိုင္လူမ်ိဳးတို႕ရဲ့ ကိုလိုနီသက္တမ္းတစ္ခုပဲ ဆိုပါေတာ့ ။ ၾကား ထဲမွာ အဂၤလိပ္-ကိုလိုနီ ၊ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္-ကိုလိုနီစနစ္ေတြက ျမန္မာတစ္နိုင္ငံလံုးကို ကၽြန္ဘ၀အျဖစ္သြပ္သြင္း ျမည္းစမ္းခဲ့ၾကတာကေတာ့  ျခြင္းခ်က္တစ္ခုေပါ့ေလ ။ ေျပာရရင္ အဂၤလိပ္ ၊ ဂ်ပန္တို႕လက္ေအာက္က လြတ္ ေျမာက္ဖို႕ တိုင္းရင္းသားအားလံုးပဲ လြတ္လပ္ေရးကို အတူတကြလက္တြဲ တိုက္ယူခဲ့ၾကတယ္ ။ အသက္ ၊ ေခၽြး ၊ ေသြးေပါင္းမ်ားစြာနဲ႕ရင္းခဲ့ၾကရတဲ့ လြတ္လပ္ေရးဆိုတာၾကီးကိုလည္း တကယ့္လက္ေတြ႕မွာ ရခဲ့ပါတယ္ ။ ဒါေပ မယ့္ ရခိုင္ျပည္နဲ႕ ရခိုင္လူမ်ိဳးဆိုတာ လြတ္လပ္ေရးရဲ့ အသီးအပြင့္ကို ခုထက္ထိတိုင္ မည္မည္ရရ စားသံုးခြင့္ မရခဲ့တာကေတာ့ ကံဆိုးလြန္းတယ္လို႕ပဲ ယိုးမယ္ဖြဲ႕ရမလားေပါ့ ။ ပေဒသရာဇ္ သက္ဦးဆံပိုင္ဘုရင့္ကိုလိုနီစနစ္ ကေန အရပ္သားအေယာင္ျပအာဏာရွင္စနစ္ေတြ ျပီးေတာ့ ယူနီေဖာင္း၀တ္ အာဏာရွင္စနစ္ေတြလက္ေအာက္ ကို တစ္ေခတ္ျပီးတစ္ေခတ္ ဆြဲသြင္းကိုလိုနီျပဳခံခဲ့ရတာ ခုခ်ိန္ထိ ႏွစ္ေပါင္း ၂၃၀ ၾကာခဲ့ျပီ ။ ေငြရတု ၊ ေရႊရတု ၊ စိန္ရတု စသျဖင့္ တိုင္ခဲ့ပါျပီ ။ ကိုယ္ပိုင္-စာေပ ယဥ္ေက်းမွု ၊ ကိုယ္ပိုင္-ရိုးရာအနုပညာ ၊ ကိုယ္ပိုင္-မူဟန္တို႕ကို ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခ်က္ေအာက္က တရား၀င္ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ခြင့္မရခဲ့တဲ့ ရတုေတြ အလီလီေပါ့ေလ ။ တ နည္းဆိုရရင္ေတာ့ ပံုေျပာေကာင္းသူေတြလက္ေအာက္က တစ္ေထာင့္တစ္ညပံုျပင္ေတြနားေထာင္ခဲ့ရတာ ႏွစ္ ေပါင္း ၂၃၀ တိုင္ခဲ့ပါျပီ ။ ခုခ်ိန္ထိ ရခိုင္ျပည္ၾကီးကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္နဲ႕ စစ္မွန္တဲ့ တန္းတူညီမွ်ေရးဆို တာ ေဇာ္၀င္းထြဋ္ရဲ့ သီခ်င္းလိုပဲ ေရႊျပည္ေတာ္ရယ္ ေမွ်ာ္ေလတိုင္းေ၀း ။ ဓူ၀ံၾကယ္စင္ ျမင္ေနလည္းေ၀း ။
                  တကယ္ေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ဓေလ့စရိုက္လကၡဏာ ၊ ကိုယ္ပိုင္ ထင္ရွားတင့္တယ္ခဲ့တဲ့ သမိုင္း ၊ ကိုယ္ ပိုင္ေရေျမ ေတာေတာင္သယံဇာတရွိတဲ့ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးဟာ ဒီလိုပဲ ကိုယ့္ကံၾကမၼာကိုယ္ဖန္တီးခြင့္မရွိ ၊ ကိုယ္ပိုင္ ျပဌာန္းခြင့္မရွိပဲ အျခားေသာ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးရဲ့ေအာက္မွာ သူမ်ားဓေလ့စရိုက္ ယဥ္ေက်းမွုစာေပတို႕နဲ႕သာ ႏွစ္ ေပါင္း ၂၃၀ ခန္႕ခရီးဆက္ခဲ့ရျခင္းဟာ တကယ္ပဲ အံ့ၾသမင္သက္စရာေကာင္းလွတယ္ ။ မခ်ိတင္ကဲ ျဖစ္စရာ ေကာင္းလွတယ္ ။ ျပိဳင္ပြဲ၀င္ရင္ ကမၻာ့ဂင္းနစ္စံခ်ိန္ေတာင္ ၀င္မလားပဲ ။ ေနာင္အနာဂတ္မွာလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ ကိုယ္မပိုင္တဲ့ ဒီလိုပံုအတိုင္းသာ ဆက္လက္ထြက္ခြာရဦးမယ္ဆိုရင္ ခက္ရခ်ည္ရဲ့ေလ ။ ရခိုင့္ေခါင္း ေဆာင္ေတြသာမက သိၾကားမင္းေတာင္ မကယ္နိုင္ေတာ့ျပီလား ။ အိုဘယ့္ ..ရခိုင္ရယ္ ။                                                                                      
                                                          ( ႏွစ္ )
                ရခိုင္လူမ်ိဳးတို႕ဟာ ၁၇၈၅ ခုႏွစ္ကေန ၁၈၂၄ ခုႏွစ္ထိ သက္ဦးဆံပိုင္ဘုရင္စနစ္ေအာက္မွာ ေနခဲ့ရ ဖူးတယ္ ။ ၁၈၂၆ ခုႏွစ္ ၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၄ မွာ အဂၤလိပ္နဲ႕ ျမန္မာ(ဗမာ) ဘုရင္ကိုယ္စားလွယ္တို႕ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့တဲ့ ရႏၱပို စာခ်ဳပ္ (ကၽြန္လက္လႊဲစာခ်ဳပ္) အရ အဂၤလိပ္တို႕ လက္ေအာက္ကို အေစာဆံုးက်ေရာက္ခဲ့တဲ့လူမ်ိဳးအျဖစ္ ျမန္မာ နိုင္ငံမွာ စံခ်ိန္တင္ခဲ့တယ္ ။ လြတ္လပ္ေရးရျပီးတဲ့ေနာက္မွာလည္း ရခိုင္လူမ်ိဳးဆိုတာ ကိုယ္ပိုင္ျပည္နယ္ ၊ ကိုယ္ ပိုင္သမိုင္းနဲ႕ စရိုက္လကၡ ဏာမရွိတဲ့လူမ်ိဳးအျဖစ္ ေနာက္ထပ္စံခ်ိန္တစ္ခုကို ျမန္မာအစိုးရတို႕က ရက္ရက္ေရာ ေရာေပးအပ္ခဲ့ျပန္တယ္ ။ ဒီလိုနဲ႕ပဲ ရသစံုလင္လွတဲ့ ဖ.ဆ. ပ.လ ၊ မ.ဆ.လ ၊ န.၀.တ ၊ န. အ.ဖ စတဲ့ ပံုျပင္ ေလးေတြကို ရခိုင္သားမ်ား နားေထာင္ခဲ့ရတာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၃၀ ၾကာ ။ ရတုအဆက္ဆက္ စံခ်ိန္ေတြအလီလီ ။
                 တကယ္ေတာ့ စာေရးသူက ကိုလိုနီဘ၀လို႕ သံုးႏွံုးလိုက္တာဟာ စာေရးသူတို႕ ရခိုင္လူမ်ိဳးတို႕ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္စရိုက္လကၡဏာေတြကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းခြင့္မရခဲ့တာ ေတြ ၊ ကိုယ့္ကံၾကမၼာကိုကိုယ္ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ စိတ္တိုင္းက် မဖန္တီးနိုင္တာေတြရယ္ကို ေျပာလိုရင္းပါ ။ အတိတ္ကိုျပန္ ေတြးၾကည့္ရင္ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ အဓိကလူမ်ိဳးၾကီး ၈ မ်ိဳးမွာ ကိုယ္ပိုင္စာေပ ၊ ကိုယ္ပိုင္ဓေလ့စရိုက္နဲ႕ ကိုယ္ပိုင္သ မိုင္းမ်ား ရွိေနပါလွ်က္နဲ႕ အဲဒါေတြကို ထိန္ခ်န္ေဖ်ာက္ဖ်က္ခံခဲ့ရတာေတြက ခုထိ အားေကာင္းေကာင္းနွင့္ ခရီး ႏွင္ေနဆဲ ။ ရံုးသံုးဘာသာက ဗမာ့ေလသံနဲ႕ဗမာစာ ( ရကၡိဳင့္အကၡရာ) ၊ ေက်ာင္းသံုးသမိုင္းက ဗမာ့သမိုင္း ။ ထားပါေတာ့ေလ ။ ဗမာ့ သမိုင္းကို အဓိက သင္ရိုးတစ္ခုအျဖစ္သင္တယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ အျခားေသာလူမ်ိဳးတို႕ရဲ့ တန္ဖိုးရွိတဲ့သမိုင္းတစ္ကြက္တေလေလာက္ကိုေတာ့ အနည္းက်ဥ္းထည့္သြင္းသင့္တာေပါ့ေလ ။ ဒါေပမယ့္ အ ေနာ္ရထာ ၊ က်န္ စစ္သား ၊ အေလာင္းဖုရား ၊ တပင္ေရႊထီး ၊ ဘုရင့္ေနာင္ နဲ႕ ပထမ ၊ ဒုတိယ ၊ တတိယျမန္မာ နိုင္ငံစသျဖင့္ ဗမာ့ အထူးျပဳ၀ါဒခ်ဲ႕သမိုင္းေတြကိုသာ တိုင္းရင္းသားအားလံုးက သင္ၾကားေနရတာကေတာ့ ခက္ တယ္ ။ အဂၤလိပ္ ေခတ္တုန္းက ေက်ာင္းေတြမွာ ျမန္မာနိုင္ငံသားေတြက ဘာမဆိုင္ ညာမဆိုင္ ေဂ်ာ့ဘုရင္ကို ဂုဏ္ျပဳရသလိုပဲ ခုခ်ိန္ထိ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ တိုင္းရင္းသားေတြအားလံုးလည္း ဗမာဘုရင္ကိုခ်ည္းပဲ ဘာမဆိုင္ညာ မဆိုင္ ဂုဏ္ျပဳေန ၾကရတာကေတာ့ ခက္လွေခ်ရဲ့ေပါ့ ။ မေလးစားလို႕မဟုတ္ပါဘူး ။ အျပန္အလွန္ဆိုတဲ့ သ ေဘာေလး ရွိသင့္တာ ကို ဆိုလိုတာပါ ။ စာေရးသူတို႕ ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြအျဖစ္က ပိုဆိုးပါတယ္ ။ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္ တုန္းကမွ ပထမ ၊ ဒုတိယ ၊ တတိယျမန္မာနိုင္ငံမွာ ပါ၀င္ခဲ့ျခင္းမရွိပါပဲ ဓည၀တီ ၊ ေ၀သာလီ ၊ ေလးျမိဳ႕ ၊ ေျမာက္ဦးတို႕ရဲ့ ဘုရင္ ေတြကိုပဲ ဗမာမင္းေတြ စစ္နိုင္ခဲ့ၾကသလိုလို ၊ ရခိုင္ျပည္ဆိုတာ ဗမာ့လက္ေအာက္ ခံလိုလိုျပဳလုပ္ထားၾကတာက ဘာကိုရည္ရြယ္သလဲ ေတြးခ်င္စရာ ။ သို႕ေလာ..သို႕ေလာ ေပါ့ ။
                 တကယ္ေတာ့ ျပည္ေထာင္စုဆိုတဲ့စကားဟာ ဘယ္ေလာက္အတိုင္းတာထိက်ယ္ျပန္႕သလဲ ။ ဘယ္ေလာက္ထိ အဓိပၸါယ္နက္နဲတဲ့စကားလံုးလဲဆိုတာကို အဲဒီစကားရဲ့ မူလဖန္ဆင္းရွင္ ျမန္မာ( ဗမာ) လူမ်ိဳး အထက္တန္းလႊာ အာဏာရွင္မ်ား သိၾကျပီးသားပါ ။ ျပည္ေထာင္စုထဲမွာလက္ရွိအက်ံဳး၀င္ေနတဲ့ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးၾကီးေတြဟာလည္း ျပည္ေထာင္စုရဲ့ ဘယ္လိုအဓိပၸါယ္ ၊ ဘယ္လိုခံယူခ်က္နဲ႕ ဘယ္လို အခြင့္ေရးေတြ ၊ ရပိုင္ခြင့္ေတြကို သေဘာတူလက္ခံခဲ့ၾကလို႕ ျပည္ေထာင္စုဆိုတာကို ၀ိုင္း၀န္းတည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသလဲ သိၾကျပီး သားပါပဲ ။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္လက္ေတြ႕မွာ တိုင္းရင္းသားေတြလက္ခံထားတဲ့ ၊ လိုလားေတာင့္တတဲ့ တန္းတူ ညီမွ်ေရး ၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရေရးတို႕ဟာ ေရမွာအရုပ္ေရးသလိုပဲ ျဖစ္ခဲ့ရတာ ခုခ်ိန္ထိ ။ အဲဒါေတြကို ထား လိုက္ပါဦး ။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးတို႕ရဲ့သမိုင္းေလးတစ္ပုဒ္ေလာက္ ၊ ဘုရင္တစ္ပါးေလာက္ရဲ့ ဘိုင္အိုဂရပ္ဖီေလး ကိုေတာင္ ေက်ာင္းျပဌာန္းစာအုပ္ထဲမွာ ကုပ္ကပ္ျပီးေတာင္ ထည့္မသံုးခဲ့ၾကတာမ်ိဳးက ဘယ္လမ္းကို လွမ္းေန သလဲဆိုတာ ေတြးၾကည့္ခ်င္စရာပါ ။ သမိုင္းေပ်ာက္ရင္ လူမ်ိဳးပါေပ်ာက္တာဆိုေတာ့ … သို႕ေလာ..သို႕ေလာ ေတြးရတာေပါ့ေလ ။ တကယ္ေတာ့ ရခိုင္အပါ၀င္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေတြဟာ ေရွးအစဥ္ဆက္ကတည္းက သမိုင္းတင့္တယ္ခဲ့မွုေတြကို ကိုယ္တိုင္ထုတ္ေဖာ္ျပသခြင့္၊ ဂုဏ္ယူေမာ္ၾကြားခြင့္နဲ့ ၾကားသိတတ္ေျမာက္ခြင့္မရ သင့္ၾကေပဘူးလား ။
                                                  ( သံုး )
                ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ပ်ဴလူမ်ိးတို႕ျမိဳ႕ေတာ္မဟုတ္တဲ့ ေရွးဦးျမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းေနရာေတြ အမ်ားအျပား ရွိပါတယ္ ။ ရွမ္း ၊ ကရင္ ၊ ကခ်င္ ၊ မြန္ ၊ ရခိုင္ ျပည္နယ္ေတြမွာ ေရွးဦးသမိုင္းၾကြင္းျမိဳ႕ေတာ္ရာေတြနဲ႕ အျခား ေသာ သမိုင္းၾကြင္းေတြ အမ်ားအျပား ရွိေနပါတယ္ ။ ရခိုင္မွာဆိုရင္ ဓည၀တီကအစ ၊ ေျမာက္ဦးအထိ ရခိုင့္ သမိုင္းအထင္ကရေတြက ေနရာအႏွံ႕ျပည့္ႏွက္လို႕ ရွိေနတယ္ ။ ေရွးက နိုင္ငံတကာသမိုင္းပညာရွင္ေတြက လည္း ဒါေတြကို တိတိက်က် ေျမတိုင္းကြက္ေတြနဲ႕ သက္ေသထူထားခဲ့ျပီးျပီ ။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြကို ရခိုင္လူမ်ိဳး ကိုယ္စားျပဳ သမိုင္းမွတ္တိုင္အျဖစ္ ထိန္းသိမ္းခြင့္ ၊ ေဖာ္ထုတ္ ခြင့္မရွိခဲ့တာက ဆိုး၀ါးလြန္းလွတယ္ ။ အထူးသ ျဖင့္ ေလ့လာေဖာ္ထုတ္မွုမေပးနိုင္ေသးရင္ေတာင္ မပ်က္စီးရေအာင္ ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားရ မွာပါ ။ ခုေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္ပဲ ျမိဳ႕ေဟာင္းေနရာေတြမွာ ရထားလမ္းေတြ ၊ ကားလမ္းေတြေဖာက္ ၊ ဘူတာရံု ေတြေဆာက္နဲ႕ လုပ္ေနၾကတာေတြဟာ ရခိုင့္သမိုင္းကို ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ဖ်က္စီးေနတယ္ဆိုတာ သိသာေန သလိုပဲ ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ရထားမရွိရင္ ကားနဲ႕သြားလို႕ ရပါတယ္ ။ ကား မရွိရင္ ေမာ္ေတာ္ ဘုတ္နဲ႕ ေရ ေၾကာင္းခရီးသြားလို႕ ရပါတယ္ ။ သမိုင္းၾကြင္းေတြ ေပ်ာက္သြားခဲ့ရင္ ၊ ပ်က္စီးသြားခဲ့ရင္ေတာ့ အသစ္ျပန္လုပ္ လို႕မရဘူးဆိုတာပါပဲ ။ ေျမၾကီးသက္ေသသမိုင္းၾကြင္းေတြမွာ အႏၱရာယ္ကို ေရွာင္လႊဲနိုင္ဖို႕လမ္းလႊဲမရွိတဲ့အ တြက္ သူ႕တည့္တည့္ကိုက်ရင္ ပ်က္စီးရမွာကေတာ့ ေျမၾကီးလက္ခတ္မလြဲ ။ ရထားလမ္း ၊ ကားလမ္းနဲ႕ ရခိုင္ လူမ်ိဳးတို႕ရဲ့ မ်ိဳးရိုးတင့္တယ္ခဲ့မွုျပယုတ္ သမိုင္းၾကြင္းေတြကို မက္လံုးေပးျပီး လဲလွယ္ပစ္ေနၾကတာလားလို႕ပဲ ေမးစရာရွိေတာ့တယ္ ။ တစ္ခုရွိတာက တျခားေနရာလြတ္မရွိရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့ေလ ။ ခုေတာ့..စာေရးသူတို႕ ရဲ့ ရခိုင္ျပည္ၾကီးက ေျမပိုေျမလွ်ံေတြ ေပါမွေပါ ရွိေနပါလွ်က္နဲ႕မ်ား ။
            ဒီေန႕ ကမၻာ့နိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ တစ္ခ်ိန္တုန္းက အင္အားၾကီးနိုင္ငံေတြလက္ေအာက္ကို ( အထူးသျဖင့္ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ကို ) က်ေရာက္ခဲ့ဖူးၾကပါတယ္ ။ ကမၻာစစ္ၾကီးျပီးေတာ့ နိုင္ငံတိုင္းလိုလို လြတ္လပ္ေရးရခဲ့ၾကတာမွာ တခ်ိဳ႕နိုင္ငံေတြကေတာ့ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေရးမရပဲ  ၾကြင္းက်န္ ေနခဲ့ပါေသးတယ္ ။ ဥပမာ ေဟာင္ေကာင္တို႕ဆိုရင္ သူတစ္ပါးထိန္းခ်ဳပ္မွုေအာက္ကလြတ္ေျမာက္ခဲ့တာ ၁၀ စုႏွစ္တစ္ခုစြန္းရံုေလးပဲ ရွိပါေသးတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ေဟာင္ေကာင္ဟာ အဲဒီအေတာတြင္းမွာ တရုတ္ထက္အ မ်ားၾကီး တိုးတက္ေျပာင္းလဲခဲ့တယ္ ။ အာရွက်ားေလးေကာင္စာရင္း၀င္ခဲ့တယ္ ။ ဒါေပမယ့္ စီးပြားနည္းပညာ တိုးတက္တာက တိုးတက္တာပါ ။ ေဟာင္ေကာင္တို႕ရဲ့ ယဥ္ေက်းမွု ၊ ဓေလ့စရိုက္ ၊ ဘာသာစကားေတြ လံုး၀ မညွိုးမွိန္ခဲ့ပါဘူး ။ ဒါဟာ သူတစ္ပါးထိန္းခ်ဳပ္မွုေအာက္က ေဟာင္ေကာင္ရဲ့ တိုးတက္ေျပာင္းလဲခဲ့မွုပါ ။ အျပဳသ ေဘာ ( အေပါင္းလကၡဏာ) ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္ ။ စာေရးသူဆိုလိုတာကလည္း အဲဒီလိုပါပဲ ။ ဘယ္သူပဲ အာဏာရ ရ ( သမၼတျဖစ္ျဖစ္ ) ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ခံျပည္သူေတြကို တစ္သားတည္းညီမွ်တဲ့ အခြင့္ေရးနဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရရွိေစသင့္ တယ္ ။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာနိုင္ငံထဲက လူမ်ိဳးၾကီးေတြဟာ ေရွးအစဥ္ဆက္ကတည္းက ရာဇ၀င္တင့္ခဲ့တဲ့ ထီး ျပိဳင္ ၊ နန္းျပိဳင္ ၊ စင္ျပိဳင္လူမ်ိဳးေတြျဖစ္ခဲ့ၾကတာေၾကာင့္လည္း ပိုျပီးအေရးၾကီးပါတယ္ ။ လြတ္လပ္ေရးကာလက ေရပန္းစားခဲ့တဲ့စကားတစ္ခြန္းလို ရခိုင္တစ္က်ပ္ ၊ ဗမာတစ္က်ပ္ ဆိုသလိုေပါ့ေလ ။ တန္းတူညီမွ်မွုဆိုတာ အဲသ လို ျဖစ္သင့္တာေပါ့ ။ ဒီစကားေလးက ေငြေၾကးအေရတြက္ကိုေျပာတာရယ္မဟုတ္ပါဘူး ။ အလံုးစံုေသာ ရသင့္ ရထိုက္တဲ့အခြင့္ေရးေတြကို ရည္ရြယ္တာပါ။ သာတူညီမွ်မွုကို ရည္ရြယ္တာပါ။ ဘယ္သူကမွ ဘယ္သူ႕ရဲ့အထက္ မွာ အခြင့္ထူးခံအျဖစ္ရွိမေနပဲ မွ်တမွုကို ျပဆိုတာပါ ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီစကားက စကားသာျဖစ္ပါတယ္ ။ လက္ ေတြ႕မွာ  ရခိုင္က တစ္က်ပ္မွ မရပါပဲနဲ႕ ရွိရင္းစြဲအေမြႏွစ္ေတြကို ထုခြဲေရာင္းခ်ျပီးေတာ့ ဗမာအတြက္ တစ္ရာ ေလာက္စီျပန္ျပန္ေပးေနရတာကေတာ့ လြန္ပဲလြန္လြန္းပါတယ္ ။ 
                                                ( ေလး )
                  ခုတေလာလည္း ရခိုင္မွာ လူမ်ိဳးျခား ၀န္ၾကီးနဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ခံေနရျပီး ေတြးစရာေတြ သို႕ေလာ ..သို႕ ေလာ ရွိလာျပန္ပါတယ္ ။ ရခိုင္လူထုတို႕ရဲ့ ႏွလံုးသားအင္အားတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ရခိုင့္အမ်ိဳးသားပါတီ ANP နဲ႕ ရခိုင့္ ေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႕ကလည္း အျပဲျပဲအရြဲရြဲေတြ ရွိေနၾကေတာ့ ရခိုင္လူထုရဲ့ စိုးရိမ္မွုေတြ ေတာ္ေတာ္ေလးကို မ်ား ေနရတယ္ ။ ဒီရက္ပိုင္းအတြင္းထူးျခားတာက လူမွုကြန္ယက္ေတြမွာ ရခိုင့္အမ်ိဳးသားပါတီရဲ့ သံတြဲညီလာခံသ တင္း ျပီးေတာ့ အခု ရခိုင္ရိုးရာက်င္ပြဲကို ျမန္မာနပမ္းပြဲဆိုျပီး သံုးႏွံုးေနတာကို ရခိုင္လူထုက လံုး၀ မခံမရပ္နိုင္ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ သတင္းေတြပါပဲ ။ ၾကးရသမွ် နား၀မွာ မသက္သာလွေခ် ။ ဒီလိုမ်ိဳးကိစၥဟာ လံုး၀ကို မျဖစ္သင့္တဲ့ ကိစၥ တစ္ခုပါ ။ ရခိုင္မွာ “က်င္ “ ဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႕ ဒီအားကစားဟာ သမိုင္းနဲ႕ခ်ီျပီး ရင့္က်က္စြာ ထြန္းကား ဆင္းသက္လာခဲ့တဲ့ ကိုယ္ပိုင္အနုပညာ ျဖစ္တယ္ ။ အမတ္ၾကီး ဓမၼေဇယ်ရဲ့ ဗ်ည္း ၃၃ လံုးေလွေတာ္သံမွာ ရခိုင္ဘုရင္ရဲ့ အမွုေတာ္ထမ္း အားေကာင္းေမာင္းသန္ က်င္သန္ၾကီးမ်ား( က်င္ ကစားရာတြင္ ကၽြမ္းက်င္သူ လူသန္ၾကီး မ်ား ) က တေကာင္းသင္းတြဲသို႕ ေလွေတာ္ျဖင့္ခရီးထြက္ရာတြင္ ေလွေလွာ္ရသူမ်ားအျဖစ္ပါ၀င္ ၾကေၾကာင္းကို ေရးစပ္ထားတာကို ေထာက္ထားျခင္းအားျဖင့္ ေ၀သာလီေခတ္မတိုင္မီ ဓည၀တီခန္႕မွာပင္ ရခိုင္ တို႕ရဲ့ က်င္ ဆိုတဲ့စကားနဲ႕ အနုပညာဟာ ေပၚေပါက္ေနခဲ့ျပီး ျဖစ္ေၾကာင္းကို သေဘာေပါက္ထားဖို႕ လိုအပ္ပါ တယ္ ။ ဒါဟာ ဘယ္လူမ်ိဳး ၊ ဘယ္သူေတြရဲ့မူဟန္မွမဟုတ္တဲ့ ရခိုင့္ကိုယ္ပိုင္အနုပညာသာ ျဖစ္တယ္ ။ ဒီလိုျဖစ္ ရတာကလည္း တိုင္းရင္းသားတို႕ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္အနုပညာယဥ္ေက်းမွုေတြကို အဆက္ဆက္ ထိန္ခ်န္ပေဖ်ာက္ေန ခဲ့ၾကတဲ့ အက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္သာ ျဖစ္တယ္လို႕ ယူဆမိပါရဲ့ ။ ခုေတာ့ သတိခ်ပ္ခ်ိန္တန္ပါျပီေလ ။ ဒီလိုမွမဟုတ္ ရင္ ရခိုင့္သမိုင္းအေမြႏွစ္ေတြက စကားလံုးအျဖစ္ကပါ ေပ်ာက္ကြယ္ပ်က္စီးသြားနိုင္ပါတယ္ ။ စိုးရိမ္စရာပဲ ဆိုပါ ေတာ့ေလ ။ 
                  အမွန္ကေတာ့ ဘယ္အရာမဆို အေၾကာင္းခံနဲ႕ျပဳလုပ္သူႏွစ္ခု တိုက္ဆိုင္မွသာ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ရ တာပါ ။ လက္ခုပ္ဆိုတာ တစ္ဖက္တည္းနဲ႕ အသံမျမည္ဘူးဆိုသလိုမ်ိဳးေပါ့ေလ ။ ရခိုင့္အေရးကိစၥတိုင္းမွာလည္း ရခိုင္လူထုရဲ့အားကိုးယံုၾကည္မွုကို ရယူထားတဲ့ ရခိုင့္ေခါင္းေဆာင္ေတြဘက္က လူထုေမွ်ာ္လင့္သေလာက္ တုံ႕ ျပန္ေပးမွု မရွိၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္ ။ ရခိုင္ျပည္ရဲ့ ဖက္ဒေရ ၊ ရခိုင္ျပည္ရဲ့ တန္းတူညီမွ်ေရး ၊ ရခိုင္လူမ်ိဳးတို႕ရဲ့ ေမြးရာပါ ၾသဇာ ၊ ရခိုင့္သမိုင္း ၊ ရခိုင့္ေရွးေဟာင္း အေမြႏွစ္ ၊ ရခိုင့္ စာေပယဥ္ေက်းမွု ၊ ရခိုင့္ရိုးရာ ဓေလ့စရိုက္စ  တဲ့ အရာေတြကို သိဒၵိတင္ၾကတဲ့ ရခိုင့္ေခါင္းေဆာင္ေတြက ယံုၾကည္မွု ၊ သတၱိနဲ႕ လုပ္ေဆာင္နိုင္မွုစြမ္းရည္ျမင့္ မားဖို႕ လိုပါတယ္ ။ နိုင္ငံေရးနဲ႕ပတ္သက္ရင္လည္း ရခိုင့္နိုင္ငံေရးဟာ Road Map နိုင္ငံေရးအဆင့္သာ ျဖစ္ တယ္ ။ မိမိကိုယ္တိုင္ခံယူခ်က္နဲ႕ခ်ျပတဲ့ဥပေဒ ၊ ဆြဲေႏြးမွုတို႕မရွိပဲ ေနာက္လိုက္နိုင္ငံေရးအဆင့္နဲ႕သာ ခရီး ဆက္ေနၾကတာကို ေတြ႕ရတယ္ ။ ရခိုင္က ဦးေဆာင္ျပီးတင္ျပတာတို႕ ၊ ေရးဆြဲေပးရတာတို႕ တစ္ခါမွ မရွိခဲ့ပါ ဘူး ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ရခိုင့္နိုင္ငံေရးဟာ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ က်န္တဲ့လူမ်ိဳးေတြထက္ အျမဲတမ္း ေနာက္က်က်န္ေန ရစ္ခဲ့တာမ်ိဳး (သို႕မဟုတ္) သူမ်ားေတြေရးဆြဲတင္ျပထားတာေတြကိုပဲ ေထာက္ခံ ၊ ပယ္ခ်လုပ္ရတာမ်ိဳး ၊ မျဖစ္မ ေနလုပ္ရေတာ့မယ့္ကိစၥမ်ိဳးကို ေက်ာသပ္ေခ်ားေမာ့ႏွစ္သိမ့္စကားလံုးေတြနဲ႕ ေလွ်ာ္ေပးလိုက္ရတာမ်ိဳးေတြက မဆန္းေတာ့သလိုပါပဲ ။ ဒီတစ္ၾကိမ္မွာလည္း ၾကီးေလးၾကီး နိုင္ငံေရးထိပ္သီးေတြ႕ဆံုပြဲမွာ ရခိုင့္နိုင္ငံေရးေခါင္း ေဆာင္မ်ား ၊ ပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ား လံုး၀ ပါ၀င္ခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့တာေတြ႕ရတယ္ ။ ဒါဟာ ရခိုင့္နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ ေတြကို ျမန္မာနိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္အတြက္ ဘယ္လိုသေဘာထားသလဲဆိုတာ ျပသလိုက္သလိုပါပဲ ။ ဒီလိုပံုစံ အတိုင္နဲ႕မ်ား ဘယ္လိုလုပ္ျပီး တစ္ေထာင့္တစ္ညအိမ္မက္ေတြထဲက ရခိုင့္ ေခါင္းေဆာင္ေတြ နိုးထနိုင္ပါ့မလဲ ။ ရခိုင္ျပည္ၾကီး နိုးထခြင့္ရပါ့မလဲ ။ ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြ သူမ်ားနဲ႕တန္းတူ အခြင့္ေရး ဘယ္ေတာ့ ရၾကမလဲ ။ ငုပ္ခ်ိဳး ေနရတဲ့ ရခိုင့္သမိုင္းေၾကာင္းေတြ ဘယ္ေတာ့ ျပန္လည္တင့္တယ္လာနိုင္ပါ့မလဲ ။ ႏွစ္ပါင္း ၂၃၀ ရွိလာျပီျဖစ္တဲ့ သက္တမ္းရင့္ တစ္ေထာင့္တစ္ညပံုျပင္ကို နားရည္၀ေနေအာင္နားေထာင္ေကာင္းၾကသူ ရခိုင့္ေခါင္းေဆာင္မ်ား ျပဳျပင္သင့္တာေလးေတြကို မရွက္မေၾကာက္ ျပဳျပင္ရန္သင့္ပါျပီ ။ ရခိုင္လူမ်ိဳးနဲ႕ ရခိုင့္ဂုဏ္ျဒပ္ေတြ ရခိုင့္ေခါင္း ေဆာင္ေတြကိုအားကိုးရင္း လံုးပါးပါး ပ်က္စီးသြားရေအာင္ေတာ့ မလုပ္ၾကပါနဲ႕…လို႕…သာ ။။
...........
ရကၡ 

No comments:

Post a Comment